دسته‌بندی نشده

آشنایی با دستگاه اپیلیدی

دستگاه اپیلیدی

دستگاه اپیلیدی

دستگاه اپیلیدی یکی از متداول ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده از اپیلاتور است. اپیلاتورها وسایل الکتریکی هستند که برای از بین بردن موقت موهای زائد در ناحیه فولیکول مو استفاده می شوند. اپیلاتور اغلب برای نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست ها و پاها و مناطق حساس مانند زیر بغل و خط بیکینی سری های جداگانه دارد.

مکانیسم اپیلاتور در واقع مانند یک موچین است که موها را از ریشه خارج می کند. غلتک اپیلاتور مجهز به چندین موچین ساخته شده از سرامیک یا فولاد ضد زنگ است که وقتی روی پوست کشیده می شود ، گروهی از موها به هم می ریزد و سطح صافی از آن خارج می شود.

استفاده از اپیلاتور برای از بین بردن مو از ریشه بدون درد نخواهد بود، اما یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد است. برخی از اپیلاتورها برای کاهش احساس درد از سیستم ماساژ استفاده می کنند.

طراحی ارگونومی دستگاه اپیلیدی

طراحی ارگونومی اپیلاتور به گونه ای است که می توان آن را به راحتی در کیف دستی حمل کرد و از آنجا که اکثر اپیلاتورها قابل شارژ هستند، به راحتی می توان از آنها در هنگام مسافرت یا جاهای دیگر استفاده کرد. استفاده طولانی مدت از اپیلاتور باعث تضعیف فولیکول های مو می شود و در نتیجه با گذشت زمان درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

آشنایی با انواع دستگاه های اپیلیدی (اپیلاتور)

اپیلاتورها یا اپیلیدی های موجود در بازار امروزه بسیار متنوع هستند و هر کدام با توجه به نوع مو و همچنین حساسیت افراد می توانند انتخاب خوبی باشند. در ادامه انواع مختلف اپیلاتور را به شما معرفی خواهیم کرد:

دستگاه اپیلاتور موچینی

این نوع اپیلاتورها بهترین نوع و همچنین مدرن ترین مدل هستند. موچین اپیلاتور دارای صفحاتی است که با چرخش سر اپیلاتور می چرخد و موها را به صورت موچین از ریشه خارج می کند.

هنگامی که صفحات جدا می شوند، موهای کشیده شده نیز از دستگاه خارج می شوند. نکته مهم در مورد نوع موچینی این است که هرچه تعداد موچین بیشتر باشد، روند اپیلاتور بهتر و سریعتر خواهد بود. امروزه انواع مختلفی از موچین در بازار وجود دارد که بسته به مارک تجاری می تواند در انتخاب شما آزاد باشد.

دستگاه اپیلاتور فنری

در این مدل دستگاه اپیلیدی که اولین مدل آنها نیز می باشد، چندین فنر به یکدیگر متصل می شوند. با کشیدن این دستگاه روی پوست، موهای زائد بدن شما در بین فنر ‌ها گیر کرده و از ریشه خارج می شوند. نکته ای که در مورد این نوع اپیلاتور وجود دارد این است که انعطاف پذیری زیاد آن گاهی منجر به خم شدن بیش از حد دستگاه و در نتیجه کشیده نشدن مو می شود.

علاوه بر این، اپیلاتورهای فنر معمولاً آسیب زیادی می بینند و طول عمر کمی دارند اما نکته خوب این است که به راحتی می توانید فنر این نوع اپیلاتورها را در بازار پیدا کنید و در نتیجه دستگاه خود را تعمیر کنید.

دستگاه اپیلاتور چرخشی

این نوع اپیلاتور شباهت زیادی به مدل های فنری دارد. اما تفاوت این دو نوع اپیلاتور در این است که در مدل های چرخان به جای استفاده از فنر، چندین دیسک قابل جدا شدن به هم متصل شده و باعث از بین رفتن موهای زائد می شود.

نحوه ای استفاده ای درست از اپیلیدی چگونه است؟

قبل از استفاده ازدستگاه اپیلیدی ، اطمینان حاصل کنید که پوست شما کاملا تمیز و عاری از مواد آرایشی یا روغن و کرم است. از اپیلاتورهای می توان در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد که در این صورت می توانید ابتدا پوست خود را با آب گرم ماساژ دهید تا حساسیت آن کاهش یابد و سپس از اپیلاتور استفاده کنید.

یکی از مهمترین دلایل رشد موهای زیر پوستی پس از استفاده از اپیلاتور، استفاده نادرست از آن و حرکت نامناسب موبر روی پوست است. اپیلاتور باید در جهت مخالف رشد مو حرکت کند.

همچنین بعد از استفاده از اپیلاتور ، استفاده از کرم های لایه بردار یا شستشوی صورت و بدن در جلوگیری از موهای زیر پوستی بسیار موثر خواهد بود. همچنین در پایان کار می توانید از کرم های تسکین دهنده برای کاهش التهاب و قرمزی پوست استفاده کنید.

چرا اپیلاتور (اپیلیدی) بخریم؟

اثر بخشی اپیلاتور توسط خریداران قبلی ثابت شده است و زمان ترمیم مو پس از استفاده از آن حدود دو هفته است. البته بسته به ضخامت مو و خصوصیات پوست، این زمان در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای خرید اپیلاتور این است که در ابتدا هزینه های اولیه خواهید داشت و به جای اینکه مدام در آرایشگاه ها هزینه کنید یا در خرید موم آزاد هستید و در نتیجه پس انداز می کنید.

در عین حال، امروزه تولید کنندگان پیشرو اپیلاتورها اغلب آنها را در سری های مختلف ارائه می دهند و هر یک از آنها کاربرد متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، یک سری مخصوص اصلاح که موها را از ریشه پاک نمی کند و مانند تیغ یا موزر عمل می کند، یا یک سری برس ماهی که بسیار کاربردی است و برای شستشوی نواحی مختلف بدن و جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی استفاده می شود. بنابراین، هنگام خرید اپیلاتور ، همزمان چندین دستگاه خواهید داشت.

مزایای و معایب استفاده اپیلیدی چیست؟

مزایای استفاده از دستگاه اپیلیدی

  • این دستگاه دارای سری های مختلفی دارد که می توانید با توجه به اندازه و ضخامت موهای خود موهای خود را کوتاه کنید.
  • استفاده از این دستگاه بسیار آسان است، با شارژ مستقیم یا شارژ باتری می توانید در هر جایی به راحتی از آن استفاده کنید.
  • این وسیله ای کاربردی رشد مو را کم و یا به طور کامل کاهش می دهند، بنابراین پس از 2 تا 4 هفته استفاده دیگر برای مدت طولانی خبری از موهای زائد نیست.
  • جالب اینجاست که موهایی که در قسمت های قبلی رشد می کنند بسیار نرم و نازک تر از قبل هستند.
  • این دستگاه دقیقاً مانند موم کار می کند و موها را از زیر آن بیرون می آورد، جالب اینجاست که شما در مقایسه با این مواد درد کمتری احساس می کنید.
  • برای خرید این دستگاه فقط یکبار باید هزینه پرداخت کنید ، برخلاف استفاده از موم و واکس که همیشه مجبور به خرید آن هستید ، همیشه می توانید از این دستگاه استفاده کنید و یکبار مصرف نیست.

عوارض استفاده از دستگاه اپیلیدی

هیچ دستگاهی در دنیا کاملاً بی ضرر و بی عیب نیست، این وسیله ای کاربردی مانند سایر دستگاه ها دارای عوارض جانبی است که می توان گفت خطر کمتری نسبت به سایر دستگاه های مشابه دارد.

یکی از معایب تیره شدن، تیرگی پوست در افراد با پوست تیره است. زیرا رنگدانه های مو در ناحیه کشیده شدن مو جمع می شوند که باعث تیره شدن پوست می شود. البته اگر بدانید که چگونه از دستگاه به خوبی استفاده کنید ، این عوارض به حداقل می رسد.

اپیلاسیون یا اپیلاتور کدام یک بهتر است؟

هر دو روش تقریباً به یک شکل کار می کنند، یعنی. کشیدن مو از ریشه، اما آنها از نظر کار کمی متفاوت هستند. برای انجام اپیلاسیون با ماسک موم و یک فرد نیاز دارید و باید هزینه هر مرحله را پرداخت کنید اما در اپیلاتور.

برای خرید دستگاه فقط یکبار هزینه پرداخت می کنید و احتیاجی به کمک کسی ندارید و تمام مراحل حذف مو توسط خود شخص و با فشار یک دکمه انجام می شود. استفاده از اپیلاتور برعکس استفاده از موم است و کثیف کاری ندارد. با این حساب، نتیجه می گیریم که کاربرد این دستگاه بهتر از اپیلاسیون است.

راهنمای خرید: نکات مهمی که برای خرید اپیلیدی (اپیلاتور)

دستگاه اپیلیدی بهتر است خشک یا مرطوب؟

اگرچه گفته می شود اپیلاتورها روی بدن خشک بهتر کار می کنند، اما از اپیلاتورهای جدید موجود در بازار می توان در زیر دوش نیز استفاده کرد. اپیلاتورهای مرطوب گرانتر از نمونه های خشک هستند. در عین حال، درد اصلاح با آنها بسیار کمتر از زمانی است که پوست بدن کاملا خشک شده باشد. آب گرم به آرامش بیشتر پوست کمک می کند. اصلاح بدن زیر آب با اپیلاتورهای مرطوب از قرمزی، حساسیت پوستی و ایجاد برجستگی های پوستی پس از بعد حمام جلوگیری می کند.

البته باید توجه داشت که وقتی زیر آب هستید موها به بدن می چسبند و بنابراین کار اصلاح کمی بیشتر طول می کشد. در این حالت، حدود 40٪ از موهای بدن اکنده می شود. این به این دلیل است که مو ضد آب است و نمی توان همه موها را به راحتی از بین برد. یک راه حل برای این مشکل وجود دارد. اگر دست و پا یا هر قسمت که باید اصلاح شود کاملاً در آب غوطه ور شده و موهای بدن به شکل ایساده درمی آید و می توان موها را به راحتی با اصلاح کرد.

اپیلاتور باسیم یا باتری دار؟

دستگاه اپیلیدی که با انرژی باتری کار میکنند معمولاً ارزان تر از اپیلاتور سیمی هستند. این اپیلاتورها با باتری کار می کنند و بعد از تمام شدن باتری می توانید باتری های استاندارد دیگر را تعویض کنید.

این دستگاه ها بیشتر مناسب کسانی است که نمی خواهند هزینه زیادی صرف کنند. اما اگر قیمت برای شما مهم نیست و از اپیلاتور زیاد استفاده می کنید ، باید گزینه های کابل را انتخاب کنید. اپیلاتورهای کابل از مدل های باتری قدرت بیشتری دارند.

نکته مهم دیگری که هنگام انتخاب اپیلاتور باید به خاطر داشته باشید، یکپارچگی و قوام دستگاه در هنگام اصلاح است. اپیلاتورهای بی سیم از انسجام و یکنواختی عملکرد بهره مند نخواهند شد، زیرا باتری در هنگام اصلاح ضعیف می شود.

اما اگر اپیلاتور سیم را انتخاب کنید، قدرت دستگاه به طور مساوی و مداوم در هنگام اصلاح حفظ می شود. اپیلاتورها به طور متوسط به مدت پنج سال میهمان شما هستند اما عمر اپیلاتورهای سیمی کمی بیشتر است.

اپیلاتور یک تیغه یا چندتیغه بخریم؟

تعداد تیغه های اصلاح مو در اپیلاتورهای مختلف متفاوت است. بعضی از اپیلاتورها دارای چندین تیغه هستند و در بعضی دیگر فقط یک تیغه وجود دارد.

هرچه تعداد تیغه ها بیشتر باشد سرعت دستگاه بیشتر است، اما ناگفته نماند که هنگام اصلاح درد بیشتری خواهید گرفت. البته این درد زیاد دوام نمی آورد و چند ثانیه دیگر به آن عادت خواهید کرد. جنس تیغه اپیلاتور معمولاً فلزی و در بعضی موارد سرامیکی است.

همچنین باید در مورد درد اصلاح با اپیلاتور واقع بین باشید. هیچ وسیله ای وجود ندارد که بتواند بدون درد و کمی ناراحتی موهای بدن شما را تمیز کند. سرانجام مو از ریشه برداشته شده و در بستر پوست است.

ادامه مطلب

دستگاه اپیلیدی شما را نوازش نخواهد کرد. بنابراین فریب تبلیغاتی را نخورید که اپیلاتورها بدون درد هستند. درد طبیعی است. برخی مارک ها ادعا می کنند که وجود درپوش ماساژور (ماساژور) روی تیغه درد کمتری را برای کاربر ایجاد می کند.

این گفته درست نیست زیرا درپوش ماساژور نقشی در کاهش درد ندارد و فقط روند اصلاح را کند می کند. هرچه روند اصلاح کندتر باشد، موهای کمتری از روی پوست برداشته می شود و شاید این باعث ایجاد توهم درد کمتری شود. از نظر تسکین درد، اگر از نگرانی ها و ترفندهای اصلاح زیر آب می دانید، می توانید به اپیلاتورهای مرطوب، که به طور موثری نیز کار می کنند و همه موها را از بین می برند ، اعتماد کنید.

استفاده از پیلاتور صورت برای اصلاح موهای پا یا سایر قسمت های بدن

اکثر افراد از پیلاتورها برای رفع موی زائد پاهای خود استفاده می کنند. بنابراین، اگر می خواهید اپیلاتور برای قسمت های دیگر بدن مانند صورت، زیر بغل و… بخرید، باید گزینه هایی را در نظر بگیرید که برای هر ناحیه تیغه مخصوصی داشته باشد.

در بعضی مناطق به تیغ های سر کوتاه تر و باریک نیاز دارید. به عنوان مثال، برای اصلاح موی صورت، استفاده از اپیلاتور بدن به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا فشار و قدرت اپیلاتورهای طبیعی بدن برای پوست نازک صورت مناسب نیستند و باعث خونریزی و زخم در این ناحیه می شوند.

بنابراین، برای اصلاح صورت خود، از بین گزینه هایی که منحصراً برای این منطقه طراحی شده اند، خرید کنید. مشکل اپیلاتورهای صورت این است که باتری کار می کنند. این دستگاه ها معمولاً با انرژی باتری کار می کنند و نمی توانند شارژ شوند.

قیمت دستگاه اپیلیدی یا اپیلاتور چند است؟

تا به اینجا با تفاوت انواع مختلف اپیلاتورها تا حدی آشنا شدیم، به طور کلی اپیلاتورهای باسیم نسبت به مدل های که با باتری کار میکنند کمی گران ترند. اپیلاتورهای مرطوب و خشک نیز گرانتر از انواع دیگر هستند. اما دامنه قیمت فروش اپیلاتورهای موجود در بازار از حدود صد هزار تومن شروع می شود و تا جند میلیون تومن افزاریش میابد

اپیلاتورها وسیله ای کاربردی و مناسب برای اصلاح موی بدن و صورت هستند. اگر نمی خواهید موهای زائد بدن شما خیلی زود رشد کنند، حتما یک اپیلاتور بخرید و با آنها را کوتاه کنید،

در نکات قبل با راهنمای خرید اپیلیدی یا اپیلاتور آشنا شدیم در ادامه ای مطلب فهرستی از 15 مدل از بهترین دستگاه های اپیلیدی یا اپیلاتور موجود در بازار را لیست کرده ایم تا انتخاب برای شما عزیزان راحت باشد برای مشاهده لیست محصول رو دکمه های تعبیه شده کلیک کنید

اپیلاتور براون مدل 561-7به همراه پیرایشگر بانوان براون

یک دستگاه اپیلیدی بسیار کاربردی برای بانوان، جنس این دستگاه از استیل ضدزنگ است و دارای 40 عدد موچین می‌باشد. این اپیلیدی ضدآب است و قابلیت استفاده هم به صورت خشک و هم مرطوب را داراست. همچنین دارای 6 عدد سری مختلف است. در واقع سری صورت، بدن، بیکنی از هم جدا هستند. منبع تغذیه‌ی این دستگاه باطری قابل شارژ است و این دستگاه بی‌سیم می‌باشد. موکن مخصوص صورت، ماساژور، چراغ روشنایی و خط‌زن جزوء وسایل همراه این دستگاه هستند.

دستگاه اپیلیدی براون سری Silk Epil 3 مدل 3170

قیمت اپیلیدی براون به نسبت نمونه‌ی قبلی کمتر است و مسلما به همان نسبت هم کارایی کمتری دارد. جنس موچین‌های این اپیلیدی از استیل ضدزنگ است و دارای 20 عدد موچین می‌باشد. این اپیلیدی ضدآب نیست و فقط به صورت خشک قابلیت استفاده را دارد. منبع تغذیه‌ی آن برق خانگی است و دارای یک سری می‌باشد. قابلیت تنظیم در دو حالت تند و کند را دارد. همچنین دارای چراغ روشنایی است. از اقلام همراه این دستگاه می‌توان به برس تمیز کننده و اداپتور برق اشاره کرد. البته این دستگاه در نوع خود کارایی بسیاری دارد و تعداد خیلی زیادی از خریداران این محصول را پیشنهاد داده‌اند.

دستگاه اپیلیدی پاناسونیک مدل ES-WD71

اپیلیدی پاناسونیک که دارای 48 عدد موچین می‌باشد. قابلیت استفاده هم به صورت خشک و هم به صورت خیس را دارد. منبع تغذیه‌ی این دستگاه باطری قابل شارژ است و دارای سه سری جداگانه می‌باشد. وزن این اپیلیدی 180گرم است و یک کیف و برس تمیز کننده‌ی همراه می‌باشد.

اپیلاتور آی جیمی مدل GM-7003

در اولین نگاه زیبایی این دستگاه شما را جذب می‌کند. در واقع این دستگاه علاوه بر زیبایی قابلیت‌های دیگری هم دارد. این اپیلیدی ضدآب است و قابلیت استفاده به صورت خیس و خشک را دارد. علاوه بر این دارای 5 سری مجزا می‌باشد. سری ماساژور، سنگ‌پا، پاکسازی پوست …..، این دستگاه داری 48عدد موچین از جنس استیل ضدزنگ می‌باشد. دارای دو سرعت مختلف، چراغ روشنایی و قابلیت استفاده 90 دقیقه‌ایی بعد از 2 ساعت شارژ را دارد.

اپیلاتور فیلیپس مدل BRE275

این اپلیدی از برند محبوب فلیپس انتخاب شده است. یک دستگاه ساده اما پرقدرت می‌باشد. جنس موچین‌های این مدل از اپیلیدی فلیپس از استیل ضدزنگ است و منبع تغذیه‌ی آن برق خانگی می‌باشد. قابلیت ضدآب بودن را ندارد. اقلام همراه این دستگاه برس تمیزکننده و یک کیف می‌باشد.

چرا باید از دستگاه اپیلیدی استفاده کنیم؟

اپیلیدی‌ها برای پوست‌های حساس مناسب هستند

در مقایسه با تیغ های دستی، اپیلاتورها روی پوست ملایم‌تر هستند. تیغ‌های دستی تیغه‌های تیز را روی پوست شما می‌کشند که می‌تواند باعث سوختگی و حساسیت پوست شود.

داشتن پوست صاف که ماندگاری بیشتری دارد

اپیلاسیون بوسیله اپیلیدی می‌تواند تا چهار هفته به شما پوست صاف بدهد. تیغ را کنار بگذارید و با خیال راحت از یک اپیلیدی استفاده کنید.

راحتی بیشتر در استفاده

هنگامی که از تیغ دستی یا کیت اپیلاسیون استفاده می‌کنید، باید از کرم‌ها، ژل‌ها و موم اصلاح استفاده کنید، که می‌تواند یک فرآیند نامرتب و چسبناک باشد. با دستگاه اپیلیدی، نیازی به این وسایل اضافی گران قیمت و بالقوه تحریک کننده پوست ندارید.

از بین بردن موهای ریز

اپیلیدی موها را از ریشه بیرون می‌کشد، و از آنجا که اپیلیدی‌ها می‌توانند موهای بسیار کوتاه (کمتر از یک میلی متر) را بردارند، لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا موهای شما رویش کند.

تنظیمات قابل تنظیم

اپیلاتورها دارای تنظیمات سرعت هستند که می‌توانید آنها را تنظیم کنید، و این به شما این امکان را می‌دهد تا بسته به میزان تحمل پوست در فرایند اپیلاسیون دستگاه خود را سفارشی کنید.

ایپلاتور رشد و ضخامت مو را کاهش می دهد

کشیدن مو از ریشه ضخامت موهای روییده را کاهش می‌دهد، بنابراین پس از چند جلسه، ممکن است متوجه رویش مجدد موهای ظریف و نرم تری شوید. همچنین رشد مجدد موها ممکن است بیشتر طول بکشد و نیاز مکرر به اپیلاسیون را کاهش دهد.

حذف موهای زائد دقیق

به لطف عمل موچین دقیق، اپیلاتور می‌تواند موهای ریز کوچک به اندازه یک دانه شن را از بین ببرد. بنابراین می‌توانید از صافی پوست خود لذت ببرید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

چه وسایلی همراه یک دستگاه اپیلیدی است؟

اتصالات درپوش:

  • بیشتر اپیلاتورها بسته به نوع قسمتی از بدن که شما اپیلاسیون می­‌کنید، یک یا چند درپوش یا سری دارند که به آن وصل می‌شوند. معمولاً یک سری منطقه حساس برای استفاده در زیر بغل و خط بیکینی وجود خواهد داشت و اگر اپیلاتور برای استفاده از صورت طراحی شده باشد، ممکن است درپوش صورت وجود داشته باشد.

سری ماساژی:

  • این­ درپوش برای این استفاده می­‌شوند که بخشی از سری را بپوشانند تا تعداد موچین مورد استفاده کمتر شود. این امر باعث می شود اپیلاسیون برای این مناطق حساس کمتر دردناک باشد، در حالی که میزان دقت آن نیز تا حدی افزایش می‌­یابد.  برخی نیز دارای سرپوش ماساژ هستند. این­ها برای راحت­‌تر شدن روند کار طراحی شده‌­اند، از غلطک­‌هایی برای کمک به کشش و لرزش پوست در هنگام اپیلاسیون استفاده می­‌شود.

چراغ روشنایی:

  •  برخی از اپیلاتورها دارای یک چراغ  هستند که برای روشن کردن ناحیه‌ایی که می‌خواهید سریعا اپیلاسیون کنید استفاده می­‌شود تا با دقت بیشتری تمامی موها را اپیلاسیون کنید. این نور به شما کمک می­‌کند تا هرگونه موهای زبرتر یا کاملاً ریزی که در سطح پوست شما هست را ببینید به طوری که نیازی نباشد چندین بار قسمت های مختلف بدنتان را دوباره و دوباره اپیلاسیون کنید تا پوستتان کاملا صاف شود و موهای زائد را رفع کنید.

ایپلاتورهای چند منظوره چه کاربردی دارند؟

بعضی از اپیلیدی های چند منظوره و دارای سرهای قابل تعویض مختلف با کاربردهای متنوع هستند. مانند برس تمیز کننده و براق کننده صورت.

این قابلیت بسیار کاربردی است. و به شما برای داشتن یک پوست کاملا پاکسازی شده کمک می‌کند. برای مثال سری پاکسازی پوست به عنوان یک سری  اختیاری، این مزیت را دارد که علاوه بر اپیلاسیون، به پوست شما یک  لایه برداری عمیق و تمیز را هدیه می‌دهد.

بعضی از اپیلیدی یک برس جداگانه، به عنوان یک افزودنی اضافی دارند. اما  اپیلاتوری که دارای سر قابل تعویض است راحت­ترین گزینه مخصوصاً هنگام مسافرت است.

سرعت دوگانه در اپیلیدی ها:

تمامی اپیلاتورهای طراحی شده برای استفاده کامل از بدن، عملکردی با سرعت دوگانه دارند. کندتر برای اپیلاسیون ملایم نواحی حساس و سریعتر برای پوشش سریعتر و کارآمدتر در مناطق بزرگتر و با حساسیت کمتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *