دسته‌بندی نشده

زاویه سازی صورت

کانتورینگ صورت

آموزش کانتورینگ و زاویه سازی صورت

کانتورینگ و زاویه سازی صورت مانند فتوشاپ عمل می کند. با کانتورینگ و زاویه سازی صورت، استخوان های گونه شما برجسته شده، صورت شما جذاب و درخشنده می شود و به طور کلی ساختار استخوانی صورت شما بیشتر نمایان می گردد. البته همه این موارد به این بستگی دارد که شما بدانید چگونه صورت خود را کانتور کنید.

کانتورینگ چیست؟

همانطور که اشاره کردیم کانتورینگ صورت به معنای زاویه سازی صورت از طریق روش‌ های مختلف از جراحی گرفته تا تزریق ژل، لیفت با نخ، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و گریم است که به آن مادلینگ صورت هم می‌گویند؛ البته یکی از ساده‌ ترین روش‌ های کانتور، گریم کردن صورت با لوازم آرایشی مخصوص است که در این روش با استفاده از یک سری ترفندها به وسیله گریم، عیوب صورت را پنهان می کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی های این روش این است که می توانید قسمت هایی از چهره که تمایل به برجسته سازی آن دارید را با رنگ روشن هایلایت کنید.

با انواع روش های کانتورینگ صورت آشنا شوید

انواع روش های کانتورینگ و زاویه سازی صورت به شرح زیر می باشند:

  • کانتورینگ صورت با جراحی
  • کانتورینگ صورت با تزریق ژل
  • کانتورینگ صورت از طریق لیفت با نخ
  • کانتورینگ صورت با تزریق چربی
  • کانتورینگ صورت با تزریق بوتاکس
  • کانتورینگ صورت با گریم

در ادامه هر یک از این روش های کانتورینگ و زاویه سازی صورت را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

کانتورینگ صورت با جراحی

کانتور کردن صورت با جراحی، یک روش دائمی برای زاویه سازی صورت به حساب می‌آید که در کنار این مزیت، معایبی هم دارد و آن هم این است که دوران بهبودی جای زخم ها بر روی صورت طولانی است و فرد باید در طول عمل جراحی بیهوش باشد؛ که اثرات ناشی از بیهوشی نیز جزئی از مشکلات این روش به حساب می‌ آیند. در این روش پزشک با استفاده از اره و مته مخصوص استخوان فک را برش می دهد و زوایای صورت را اصلاح می‌ کند.

کانتورینگ صورت با تزریق ژل

حالا که با روش کانتورینگ صورت با جراحی آشنا شدید نوبت آشنایی با روش هایی است که هیچ گونه نیازی به جراحی ندارند؛ منتهی مانند زاویه سازی صورت با جراحی روش دائمی نیستند و هر چند وقت یک بار نیاز به تمدید دارند اما در مقایسه با کانتور کردن صورت از طریق عمل جراحی که معایب زیادی دارد، هیچ گونه جراحتی بر روی صورت شما به جا نمی گذارند و با استفاده از آن ها هیچ دردی احساس نخواهید کرد. یکی از این روش ها کانتورینگ صورت با ژل است که پزشک متخصص با هدف برجسته کردن یا تیز کردن و بلند کردن چانه از این روش استفاده می کند.

کانتورینگ صورت از طریق لیفت با نخ

در این روش از کانتورینگ، پزشک متخصص از نخ‌ های مخصوص لیفت صورت که قابل جذب هستند و PDO نام دارند برای زاویه سازی صورت استفاده می کند. نخ های PDO با استفاده از ابزار مخصوصی که به آن کانول می گویند در لایه زیر پوست قرار داده می شوند. کاری که نخ های PDO انجام می دهند این است که موجب کشیده شدن پوست صورت می شوند و ظاهر صورت را زیبا و طبیعی جلوه می دهند. 

کانتورینگ صورت با تزریق چربی

کانتورینگ صورت با تزریق چربی، برخلاف روش های زاویه سازی صورت با ژل و لیفت نخ که روش های مصنوعی به حساب می آیند، یک روش طبیعی برای خوش فرم ساختن صورت به حساب می‌آید؛ چراکه در این روش پزشک متخصص، از چربی شکم، ران و پهلو برداشته و آن را از طریق سوزن های مخصوصی به پوست صورت تزریق می کند.

کانتورینگ صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده ای است که از سمی به اسم بوتولونیوم ساخته شده و کارش فلج کردن عضلات است که مزایای زیادی از جمله از بین رفتن چین و چروک صورت، بالا بردن نوک بینی و گوشه لب ها، درمان میگرن مزمن، از بین بردن افتادگی پلک و … دارد؛ که از آن برای زاویه دار کردن صورت هم استفاده می کنند. به گونه ای که پزشک برای کم کردن اندازه عضلاتی از فک که بزرگ هستند از تزریق بوتاکس استفاده می کند. از آن جایی که تزریق بوتاکس کار بسیار حساسی است و به یک پزشک کاملا متخصص نیاز دارد 

کانتورینگ صورت با گریم

و اما آخرین روش کانتورینگ صورت که در ادامه به صورت تخصصی آن را آموزش داده ایم، زاویه سازی صورت با گریم است که در این روش بدون هیچ تزریق و جراحی و تنها با لوازم آرایشی مخصوص مادلینگ صورت انجام می شود؛ البته همانطور که می دانید استفاده از این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که تصمیم دارند تنها برای مدت زمان چند ساعت با زاویه سازی صورت خود خیلی خاص و زیبا به نظر برسند؛ چراکه مادلینگ صورت برخلاف روش های زاویه سازی صورت با تزریق ژل، چربی، بوتاکس و لیفت چندین ماه دوام نمی آورد و برخلاف عمل جراحی هم یک روش دائمی نیست و تنها برای چند ساعت مناسب است. در کل این روش برای افرادی که تصمیم دارند برای شرکت در یک مهمانی صورت خاص و زیبایی داشته باشند پیشنهاد می شود.

لوازم مورد نیاز کانتورینگ و زاویه سازی صورت

لوازمی که برای کانتورینگ صورت به آن نیاز دارید به شرح زیر می باشند:

  • پرامیر
    • پرامیر صورت
    • پرایمر سایه چشم
    • پرایمر لب
  • کرم پودر کانتورینگ
    • کرم پودر مایع
    • کرم پودر پودری
    • کرم پودر استیکی یا ماتیکی
    • کرم پودر کرمی
  • پالت کانتورینگ (کرم پودر فشرده شده)
  • کانسیلر
    • کانسیلر مایع
    • کانسیلر استیکی یا ماتیکی
    • کانسیلر مدادی
    • کانسیلر کرمی یا جامد
    • کانسیلر رنگی
  • پودر یا پنکک
  • هایلایتر
  • سایه چشم
  • براش ها
    • براش کانتورینگ
    • براش هایلایت
    • براش ترکیب یا اسفنج آرایشی

آموزش کانتورینگ کل صورت

حالا که با کانتورینگ، انواع روش ها و لوازم آن آشنا شدید نوبت به آموزش کانتور کردن کل صورت است. در ادامه نحوه کانتور کردن گونه ها، چانه و گردن، پیشانی، اطراف چشم و بینی را آموزش خواهیم داد تا بتوانید نحوه زاویه سازی هر یک از اجزا صورت خود را به طور کامل بیاموزید و به بهترین شکل ممکن کل صورت خود را کانتور کنید.

کانتورینگ و زاویه سازی گونه ها

اول از همه به سراغ کانتورینگ گونه ها می رویم. برای اینکه بتوانید گونه های خود را به بهترین شکل ممکن کانتور کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول : ابتدا باید رنگی را انتخاب کنید که یک الی دو درجه تیره تر از رنگ پوست شما باشد. برای این کار می توانید از کانسیلرهای مخصوص یا پودرهای برنزه و هایلایتر استفاده کنید که رنگ بندی های مختلفی دارد.

مرحله دوم : برای کانتورینگ و زاویه سازی گونه ها از یک برس زاویه دار برای انتقال پودر برنزه به گونه ها استفاده کنید. برای داشتن ظاهری شیک و ساده باید براش را به سمت بالا و بیرون به سمت شقیقه ها و در خط مو حرکت دهید تا برجستگی بیشتری روی استخوان گونه های خود ایجاد کنید. برای ایجاد برجستگی بیشتر روی گونه می توانید در بالاترین نقطه از هایلایترهای براق که از پوست شما اندکی روشن تر هستند استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند بیشتر روی گونه های خود برجستگی ایجاد کنید.

مرحله سوم : در مرحله قبل برای کانتورینگ و زاویه سازی صورت محلی که باید بر آن تاکید می کردید استخوان گونه و سمت بالای صورت بود. می توانید از برنزر به عنوان جایگزین رژگونه برای یک کانتور طبیعی و ساده استفاده کنید. یک براش گرد انتخاب کرده و روی گونه ها را به آرامی با یک هایلایتر یا برنزر براق و سبک روشن تر کنید. 

کانتورینگ و زاویه سازی چانه و گردن

حالا نوبت به کانتورینگ و زاویه سازی چانه و گردن است که برای کانتور کردن این قسمت ها باید دو نوع پودر یا کرم داشته باشید. یکی از کرم ها را تیره تر و دیگری را روشن تر از پوستتان انتخاب کنید.

برای کانتورینگ و زاویه سازی چانه و گردن، کانسیلر شما باید حداقل دو درجه روشن تر از رنگ پوست باشد. مشخص کردن قسمت های روشن روی صورت بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که در کدام قسمت های صورت باید از کانسیلر روشن یا هایلایتر استفاده کنید، می توانید مقابل نور قرار بگیرید و تمام قسمت هایی صورت که به طور طبیعی نور را منعکس می کند را پیدا کنید.

کانتورینگ و زاویه سازی پیشانی

نکته مهم در کانتورینگ و زاویه سازی پیشانی این است که پیشانی شما باید صاف و کوچک به نظر برسد. برای این کار باید مرکز پیشانی را با استفاده از هایلایتر صاف و برجسته کرده و دو طرف خارجی پیشانی را با استفاده از برنزر تیره تر و اصطلاحا شقیقه ها را سایه دار کنید. 

کانتورینگ و زاویه سازی اطراف چشم

 از یک رنگ تیره روی پلک ها یا فقط در قسمت فرورفتگی پشت پلک استفاده کنید تا ظاهر کاملا ظریف و طبیعی خود را حفظ کنید. در زیر چشم ها برای رفع تیرگی های احتمالی باید از کانسیلرهای روشن تر استفاده کنید تا هم تیرگی های زیر چشم برطرف شود و هم سطح روی گونه کمی برجسته تر شود.

کانتورینگ و زاویه سازی بینی

یکی از مهم ترین نقاط صورت بینی است که برای کوچک تر و زیباتر نشان دادن بینی آن را کانتور می کنند. اگر شما هم دوست دارید با کانتورینگ بینی خود آن را کوچکتر و زیباتر کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول : با سایه زدن ناحیه خالی داخلی بین چشم و بالای بینی خود شروع کنید.

مرحله دوم : با احتیاط براش خود را از کناره های پل بینی عبور دهید و خارج کنید. استفاده از اندکی رنگ تیره بالای سوراخ های بینی نیز باعث تغییر شکل بینی شما می شود و به کانتورینگ و زاویه سازی صورت شما بیشتر کمک می کند.

مرحله سوم : می توانید با هایلایتر در مرکز و پایین بینی یک نقطه ایجاد کنید و آن را با کانسیلرها مخلوط کنید. اگر نقطه کانونی خوب ایجاد کنید، بینی شما ظریف و استخوانی دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *