دسته‌بندی نشده

روانشناسی چهره زنان از لوازم آرایشی

روانشناسی لوازم آرایشی

رابطه زیبایی و آرایش روانشناسی لوازم آرایشی

وقتی نام لوازم آرایشی می‌آید ذهنمان به سمت محصولاتی می‌رود که هدف از تولید آنها افزایش زیبایی فیزیکی است اما سوال اینجاست که مفهوم زیبایی چیست؟ تحقیقات در فرهنگ های گوناگون تعاریف بسیار مختلف و گسترده ای از جذابیت فیزیکی ارائه داده اند.روانشناسی لوازم آرایشی

به عنوان مثال لاغری در همه دنیا نشانه جذابیت نیست. در این مجله نوشته شده بود که اگر افراد جذاب امروز در روم و یا یونان باستان زندگی می‌کردند احتمالا فردی نازیبا تلقی می‌شدند.

با وجود تفاوت‌های فرهنگی گوناگون، برخی ویژگی‌های فیزیکی در همه جای دنیا نشانه‌ای از جذابیت محسوب می‌شود. سلایق ‌انسانی در میلیون‌ها سال حیات بشر به تکامل رسیده است تا به عنوان مثال ویژگی‌های فیزیکی گوناگون را عاملی برای تناسب اندام در نظر بگیرد. به عنوان مثال ویژگی جوانی نشانه ای قابل اعتماد برای میزان خلاقیت افراد است و از این رو، برای دیگران جذاب به شمار می‌آید. همچنین یکنواختی پوست و تناسب چهره نشانه‌هایی از سلامتی هستند که مسبب جذابیت بیشتر خانم‌ها می‌شوند.

روانشناسی چهره زنان با رژ لب قرمز

زنانی که دارای لب‌های قرمز رنگ هستند جذاب‌تر به نظر می‌رسند. تحقیقی نشان می‌دهد که رژ لب قرمز، مجذوب شدن مردان به زنان را در مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ و یا رستوران تسریع می‌کند. در این تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند خانم‌هایی که از رژ لب قرمز استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که رژ لب استفاده نمی‌کنند و یا از رژ قهوه‌ای و یا صورتی استفاده می‌کنند بیشتر می‌توانند آقایان را جذب کنند.

فونداسیون‌ها اساسی به نظر می‌رسند

شاید دلیل اهمیت فونداسیون‌ها این باشد که این مواد پوست صورت زنان را صاف می‌کنند و از این رو، باعث می‌شوند افراد دیگر احساس کنند این خانم‌ها  شاداب هستند. فونداسیون ها در بهبود زیبایی خانم‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و تحقیقات نشان می‌دهد این مواد بیشترین تغییر را در چهره زنان ایجاد می‌کنند. در این تحقیق از مردان خواسته شده بود که جذابیت زنان را بر مبنای سطوح مختلف استفاده از لوازم آرایشی از صفر تا صد قضاوت کنند که در این تحقیق ثابت شد کسانی که از فونداسیون‌ها استفاده می‌کنند جذابیت بیشتری برای مردان دارند.روانشناسی لوازم آرایشی

تمرکز بر روی چشم‌ها روانشناسی لوازم آرایشی

اخیرا در تحقیقی از خانم‌ها خواسته شده بود که مهم‌ترین بخش آرایش صورت را در زنان دیگر انتخاب کنند که آنها آرایش چشم را به عنوان مهم‌ترین بخش آرایشی زنان انتخاب کردند. خط چشم، سایه چشم و ریمل‌ها زیبایی چهره را بیش از هرچیز دیگری افزایش داده و آن ها را جوان‌تر نشان می‌دهند. به عبارت دیگر بزرگسالان زمانی که دارای ویژگی‌هایی هستند که عموما در جوانان یافت می‌شود، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به چشمان درشت اشاره کرد.

انواع پنکک

آرایش به طور کلی شما را سالم تر نشان می‌دهد

بدون توجه به دیگر معیارهای جذابیت، لوازم آرایشی باعث می‌شود زنان مقبولیت اجتماعی بیشتری کسب کنند. همچنین آزمایشاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد زنانی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند از نگاه دیگران سالم‌تر، دارای اعتماد به نفس بیشتر و نیز دارای پتانسیل بیشتر نسبت به زنانی هستند که از لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنند. این تحقیق نشان داد آرایش نقش اساسی در خودنمایی زنان ایفا می‌کند.

به طور کلی  آرایشی که امروزه شاهد آن هستیم حاصل یک دیدگاه تکاملی است. از آنجایی که عملکرد زنان در زندگی وابسته به جوانی و شادابی آنهاست، روانشناسی چهره زنان می گوید آنان از لوازم آرایشی برای نشان دادن شادابی و سلامتی خود استفاده می‌کنند تا نشان دهند هنوز هم طراوت قبلی خود را دارا هستند.

چرا مردان کمتر از لوازم آرایشی استفاده می کنند؟روانشناسی لوازم آرایشی

همچنین سوالی در بین افراد وجود دارد که چرا اکثر مردان از لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنند. روانشناسان بر این باورند که مردان نیازهای دیگری دارند. آنها به جای آنکه بخواهند جوانی و شادابیشان را بزرگنمایی کنند بیشتر به فکر ثروت و موفقیتند. آنان تلاش برای رسیدن به موفقیت و ثروت را در انتخاب شدنشان به عنوان شریک زندگی برای خانم‌ها مهم می دانند و ثروت و موفقیت برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. این است که می‌گویند زنان و مردان مکمل یکدیگرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *