دسته‌بندی نشده

کاربرد و روش استفاده از انواع اکسیدان

انواع اکسیدان

انواع اکسیدان چیست؟

انواع اکسیدان (Oxidant) در واقع یک ماده شیمیایی است که به رنگ مو فرصت می دهد تا بتواند روی تغییر رنگدانه های موی شما اثربخشی لازم را داشته باشد. در واقع اگر فرآیند رنگ مو را یک فرآیند شیمیایی در نظر بگیرید، اکسیدان نقش کاتالیزور را در این فرآیند ایفا می کند.

در واقع اکسیدان با رنگ مو و یا دکلره ترکیب می شود و سبب رنگدهی و روشن شدن موها می شود.

در توضیح علمی تر می توان گفت اکسیدان مایعی اسیدی است که حاوی هیدروژن بروکساید است و در ترکیب با رنگ قلیایی یا پودر، محلولی قلیایی تولید میشود که کوتیکول مو را باز کرده و بدین ترتیب به عمق موها نفوذ می کند، موجب اکسید شدن ملانینهای مو میشوند و سپس رنگ مو به داخل کورتکس نفوذ میکند.

اکسیدان چه کاربردی دارد؟

تقریبا همه خانم ها چه آرایشگر باشند و چه به صورت تجربی کار رنگ کردن مو را در منزل انجام دهند، انواع اکسیدان ها را می شناسند، اما در کاربرد آنها دچار مشکل هستند. در واقع اکسیدان ها فعال کنندگان رنگ هستند که با درجه بندی و عددهای متداولی دسته بندی می شوند.

هرچه درصد یا عدد روی این محصولات بیشتر باشد میزان روشن کنندگی آنها بیشتر می شود و هرچه درصد آنها پایین تر باشد، میزان روشن کنندگی آنها کمتر می شود.

تفاوت درجه و درصد اکسیدان ها با هم

اکسیدان ۳% : این انواع اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰/۵ شناخته می شود.

کاربرد اکسیدان ۳%: ضعیف ترین اکسیدان به شمار می رود. در رنگساژها در رنگ های هایلایت و مش و انواع لایت بسیار کاربرد داشته و همچنین در استفاده از رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره روی مو باعث ثبات و تیرگی بیشتر رنگ مو می شود.

اکسیدان ۶% روی مبل می شود استفاده کرد : این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۲۰ یا اکسیدان شماره ۱ شناخته می شود.

کاربرد اکسیدان ۶%: این اکسیدان برای پوشش تارهای سفید بسیار پر کاربرد بوده و در دکلره های ضعیف و تکنیک دکوپاژ مورد استفاده قرار می گیرد. برای رسوب رنگ در ساقه مو اکسیدان رایجی به شمار می رود و همچنین به منظور کاهش خطر سوختن موها برای مش فویل و تکنیک های آمبره و سامبره نیز انتخاب مناسبتری است. در رنگ ریشه و رنگ ابرو نیز کاربرد زیادی دارد

انواع اکسیدان ۹%: این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره ۲ شناخته می شود.

کاربرد اکسیدان ۹%: این اکسیدان قابلیت روشن کنندگی دارد و می تواند با کمک رنگ های روشن تر نهاتا به باز شدن رنگ موی فرد کمک نماید در انواع مدل رنگ مو کاربرد دارد و همچنین یکی از اکسیدان های پر طرفدار برای دکلره نیز به شمار می رود.

جهت تبلیغات رایگان به این وب سایت مراجعه کنید

ادامه مطلب انواع اکسیدان

انواع اکسیدان ۱۲%این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۴۰ یا اکسیدان شماره ۳ شناخته می شود.

کاربرد اکسیدان ۱۲%: برای دکلره قوی مورد استفاده قرار می گیرد که پیشنهاد می شود ترجیحا از این شماره اکسیدان برای دکلره استفاده نشود مگر اینکه توسط آرایشگران حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد چون آسیب استفاده از این نوع اکسیدانها برای مو زیاد می باشد و ترجیحا استفاده از محصولات مراقبت مو و همچنین یادگیری تکنیکهایی برای نجات موها از صدمه دیدن آنها بسیار مفید خواهد بود.اکسیدان را همیشه در کیف خودتان نگهداری کنید به درد می خورد کیف را با کفش خود ست کنید

این اکسیدان درجه روشن کنندگی بالایی خواهد داشت. در انتها ذکر این نکته ضروریست که اگر میخواهید به مدل های سه بعدی رنگ مو دست پیدا کنید حتما در نقاط تیره و روشن موها به شماره کسیدان و زمانی که برای قرار گیری مواد روی مو باید اختصاص داد توجه نمایید.

کدام اکسیدان خطرناک است؟

برخی آرایشگران معمولا به دلیل سرعت انجام کار از اکسیدان 12 درصد استفاده می کنند و همین موضوع سبب آسیب دیدگی و خشکی موهای دکلره شده می شود، به همین دلیل با لباس های زنانه ست نمی شود چون بر اثر استفاده از این اکسیدان قوی رطوبت مو کاملا از بین رفته و اگر همان زمان موها خرد نشود با چند بار شست و شو آرام آرام خرد می شود و می ریزد و عواقب بدتر آن این است که مشتری خود را از دست می دهند. ممکن است به دلیل استفاده از اکسیدان 9 برای مش، زمان طولانی نیاز باشد اما نتیجه کار بسیار رضایتبخش و بدون آسیب خواهد بود.

درصد انواع اکسیدان رنگ ابرو

قبل از خرید رنگ ابرو بدانید. شماره اکسیدان برای رنگ ابرو نباید بیشتر از 9 درصد باشد. جهت رنگ ابرو در نظر داشته باشید. به هیچ وجه از اکسیدان 12 درصد استفاده نکنید. از اکسیدان 6 درصد برای رنگهای تیره بهره ببرید. اکسیدان 9 درصد را برای رنگهای متوسط و بلوند به کار برید. اما در صورتیکه ابروهای روشن و نازکی دارید. از اکسیدان 3 درصد یا 6 درصد کمک بگیرید.

قبل از خرید رنگ ابرو بدانید. شماره اکسیدان برای رنگ ابرو نباید بیشتر از 9 درصد باشد. جهت رنگ ابرو در نظر داشته باشید. به هیچ وجه از اکسیدان 12 درصد استفاده نکنید. از اکسیدان 6 درصد برای رنگهای تیره بهره ببرید. اکسیدان 9 درصد را برای رنگهای متوسط و بلوند به کار برید. اما در صورتیکه ابروهای روشن و نازکی دارید. از اکسیدان 3 درصد یا 6 درصد کمک بگیرید.

انواع اکسیدان ضد رنگ قرمزی چیست؟

تا کنون چندبار پس از شست وشوی موهای خود متوجه تغییر رنگ آن، به مو با تناژ قرمز شده اید؟ عدم تطابق رنگ مو با رنگ های موجود در کاتالوگ رنگ و تغییر آن به سمت قرمزی یکی از مشکلات بزرگ خانم های ایرانی است و رفع آن یک چالش اساسی به خصوص در موهای بلوند است، اما چه راه هایی برای رفع قرمزی رنگ مو وجود دارد؟

چرا قرمزی رنگ مو ایجاد می شود؟

رنگ موی زنان ایرانی بیشتر رنگ های تیره مثل قهوه ای و خرمایی است. این رنگ موها دارای رنگدانه قرمز هستند، بنابراین وقتی موهای خود را رنگ می کنید، بازتاب رنگ قرمز روی آن بیشتر می شود. این تن قرمزی می تواند از رنگ موی طبیعی خودمان باشد یا با رنگ کردن این قرمزی را به موهایمان اضافه کرده باشیم.

در هر دو حالت اگر بخواهیم این تن رنگ را از موهایمان برطرف کنیم بهترین راه، استفاده از اکسیدان ضد قرمزی است که این امکان را به ما می دهد تا این قرمزی را از بین ببریم.

برای خرید اینترنتی انواع دزدگیر و دوربین مدار بسته می توانید به این سایت ها مراجعه کنید

مقدار استفاده اکسیدان ضدقرمزی

مقدار استفاده از این محصول هیچ تفاوتی با سایر مدل های اکسیدان ندارد. فقط هنگام استفاده به شماره اکسیدان مورد نیاز دقت کنید زیرا اکسیدان آبی فقط در شماره ۲ موجود است.

استفاده از اکسیدان خالی به تنهایی چه تاثیری روی مو دارد؟

شاید از خود بپرسید که آیا اکسیدان مو را روشن میکند و به تنهایی قادر است از پس روشن کردن موها برآید یا خیر؟ پیش از پاسخ به این سوال باید بدانید که اکسیدان شماره های مختلفی با درصدهای شیمیایی متفاوتی دارد که هر کدام تاثیر و نقش متفاوتی روی موهای شما خواهند داشت و این نقش کاملا به درصد اکسیدان شما ارتباط دارد.

اگر می پرسید آیا اکسیدان مو را روشن میکند باید بگوییم بله؛ این کار را می کند. شما می توانید تنها مقداری اکسیدان را درون کاسه رنگ خود بریزید و موهایتان را به آن آغشته کنید. بعد از چند دقیقه احتمالا متوجه تغییر رنگ روی موهایتان خواهید شد و موهایتان را خواهید دید که به سمت روشن تر شدن می روند.

بعد از این که موهایتان به درجه روشنی دلخواهتان رسید می توانید کاملا فناوری مواد اکسیدان را از روی سرتان بشویید و بعد از چند دقیقه رنگ موی مورد نظرتان را روی موهایتان بگذارید.

نسبت رنگ مو به اکسیدان

مقدار اکسیدان در رنگ مو معمولا در تمام رنگها یک و نیم به یک است. این نسبت به صورت 1:1.5 نمایش داده می شود. یعنی به ازای 100 میلی لیتر رنگ، نیاز به 150 میلی لیتر اکسیدان می باشد. البته در تکنیک های متفاوت رنگ آمیزی مو این نسبت ها تغییر می کند. مثلا برای رنگساژ، اکسیدان مناسب سه و شش درصد است. در رنگساژ به نسبت 3 برابر اکسیدان ترکیب می شود. مصرف اکسیدان کمتر از حالت استاندارد باعث تیرگی مو می شود.مراقب باشید اکسیدان بر روی موبایل شما نریزد اگر ریخت هر چه سریعتر آن را با پارچه های الکلی پاک کنید.

اگر اکسیدان رنگ زیاد باشد. باعث روشن تر شدن رنگ موی شما خواهد شد. البته بهتر است میزان استاندارد را تغییر ندهید. در صورت نیاز از رنگهایی با شماره روشنتر استفاده کنید. انواع اکسیدان در حجم های مختلف در فروشگاه رخ نگار به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *