سایر محصولات

لوازم آرایشی و بهداشتی 2

لوازم بهداشتی بانوان

چرا باید از لوازم بهداشتی بانوان گیاهی استفاده کنیم!

لوازم بهداشتی بانوان از زمانی که بشر پا به این دنیا گذاشته، مفهوم زیبایی و استفاده از ابزارهایی برای زیباتر به نظر رسیدن نیز به وجود آمد. زمان در تمدن‌ها باستان و از سال‌هایی بسیار دور به دنبال راهی برای جذاب‌تر به نظر رسیدن و زیبا و جوان‌تر شدن بودند و در این میان گیاهانی را کشف کردند که هر کدام اثر بی‌نظیری بر ظاهر پوست و زیباتر شدنشان می‌گذاشت. کم کم این موضوع آنقدر در دنیا شناخته شد و تقاضا پیدا کرد که صنایعی برای تولید و ارائه انواع لوازم بهداشتی، مراقبتی و آرایشی با پایه و اساس گیاهی وارد بازار جهانی شد.

معروف‌ترین کشورها

یکی از معروف‌ترین کشورها که صنعت تولید انواع محصولات گیاهی ریشه عمیقی در آن دوانده است، کشور هند است. کشوری با موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده و طیف بی‌نظیری از انواع گیاهان که محصولات و لوازم آرایش گیاهی متنوعی را به بازار جهانی عرضه نموده است و از دیرباز شروع به تولیدات با ارزش گیاهی برای ارائه به علاقه‌مندان به این محصولات کرده است. کم کم این بازار در نقاط مختلف دنیا رشد و توسعه پیدا کرد و محصولات زیادی تحت عنوان گیاهی و با عصاره طبیعی گیاهان در جهت برطرف کردن نقص‌ها و حفظ زیبایی بشر مورد استفاده قرار گرفتند.

 

نکته لوازم بهداشتی بانوان

پس از آن محصولات شیمیایی نیز با رنگ و لعابی بیشتر و بسته‌بندی‌هایی شکیل‌تر وارد دنیای آرایشی بهداشتی شدند و برای مدتی جایگاه محصولات گیاهی پوست و انواع لوازم آرایش گیاهی را از آن خود کردند. اما بعد از گذشت چنیدن سال و روشن شدن اینکه این مواد در کنار لوکس بودنشان هیچوقت بدون عصاره‌های طبیعی گیاهان نمی‌توانند برای پوست شما مفید باشند و در دراز مدت به بدن شما آسیب می‌زنند، موجب شد تا در عصر حاضر نیر شاهد تولید گسترده محصولات گیاهی و ترغیب دنیا برای خرید این نوع محصولات به جای محصولات شیمیایی باشیم.

مردم به مرور دریافتند که این عصاره‌ها و محصولات گیاهی طبیعی هستند که می‌توانند زیبایی واقعی را به آنها هدیه دهند و در عین حال از پوست و موی آنها نیز محافظت کنند.

به همین دلیل علم اشباع شدن دنیا از محصولات شیمیایی فاصله بشر روز به روز از این مواد بیشتر می‌شود و در جهت محصولات گیاهی سوق پیدا می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین دلایلی که چرا باید از محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی استفاده کنید، آشنا شوید و از اثرات خوب این مواد طبیعی برای پوستتان بیشتر بدانید.

لوازم آرایش گیاهی

تاریخچه محصولات گیاهی:

حتما برایتان جالب است که بدانید بشر از 3000 سال قبل از میلاد مسیح، از رنگ‌های موجود در طبیعت برای جذب حیواناتی که قصد شکار آن را داشت استفاده می‎کرد. با رنگ کردن پوست و صورت خود، چهره‌اش را به شکل عجیبی درمی آورد تا دشمنان را فراری دهد و پس از آن از این رنگ‌ها در جهت زیباتر نشان دادن ظاهر خودش نیز استفاده کرد. بشر یاد گرفت که می‌تواند از گیاهان برای زیبا به نظر رسیدن و مراقبت از پوست و مویش استفاده کند و با رنگ‌های موجود در گیاهان رنگ و لعابی به چهره خودش دهد.

در هر منطقه بر طبق شرایط آب و هوایی، نوع پوست و مو، موقعیت جغرافیایی و نوع سبک زندگی گیاهان مختلفی به منظور رفع مشکلات و تقویت پوست، مو و زیبایی مردم منطقه مورد استفاده قرار گرفتند و به تدریج این موضوع به یکی از صنایع مهم دنیا تبدیل شد و در جای جای دنیا تولید کننده‌ها به تولید محصولات گیاهی پوست و لوازم آرایش گیاهی پرداختند و به تمام دنیا صادر کردند.

 

مزایای استفاده از محصولات گیاهی لوازم بهداشتی بانوان:

استفاده از محصولات آرایشی گیاهی در دنیای امروز به یکی از رایج‌ترین ترندهای مد و زیبایی دنیا تبدیل شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. امروزه بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند تا از محصولات مراقبت از پوست ارگانیک و طبیعی به جای محصولات شیمیایی استفاده کنند و برای موهایشان شامپوهایی با عصاره طبیعی گیاهان را تهیه کنند تا از خاصیت‌های بی‌نظیر این گیاهان نیز بهره‌مند شوند.

از طرف دیگر نیز استفاده از لوازم آرایش گیاهی در میان خانم‌ها محبوبیت زیاد پیدا کرده و از طرفی این محصولات بخاطر عوارض کمتری که این محصولات برای افراد دارند، باعث شده تا طرفداران این موادر طبیعی در دنیا روز به روز بیشتر شوند.

در ادامه می‎توانید با مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از محصولات آرایش بهداشتی گیاهی بیشتر آشنا شوید؛

طبیعی بودن محصولات:

ارگانیک و طبیعی بودن در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین مساله‌هاست و همانطور که از نام این لوازم آرایش گیاهی و محصولات گیاهی پوست مشخص است مواد تشکیل دهنده آنها نیز طبیعی هستند و برای بدن انسان ضرری ندارند. استفاده از عصاره بسیاری از گیاهان با خواص دارویی و مغذی باعث شده تا این محصولات به عنوان انتخاب اول بسیاری از خانم ها و حتی آقایانی که به مراقبت از پوست و موی خود اهمیت می‌دهند، قرار بگیرد. ویتامین‌ها و مواد طبیعی تشکیل دهنده این محصولات باعث حفظ سلامت و زیبا و درخشان شدن پوست و موی شما می‌شوند و از طرفی هم همانند محصولات شیمیایی در دراز مدت ضرری برای بدن شما ندارند.

بدون عوارض بودن:

در مقایسه با سایر محصولات زیبایی شیمیایی، محصولات گیاهی پوست و مو، کاملا گیاهی و بدون عوارض جانبی هستند. این لوازم آرایش گیاهی از نظر آلرژی به طور کامل تست می‌شوند و توسط تخصصان پوست و مو مورد ارزیابی قرا می‌گیرند و در هر مکان و هر زمانی مورد استفاده هستند و اگر به دلیل طبیعی بودن عامل ایجاد حساسیت نیز شوند، بر روی محصول ذکر می‌شود و معمولا اثرات جانبی خاصی به همراه ندارند.

محصولات شیمیایی برخلاف محصولات مراقبت از پوست ارگانیک، باعث ایجاد حساسیت و خارش پوستی می‌شوند و از طرفی وجود مواد شیمیایی به خودی خود اثرات جانبی را هم در دراز مدت بر روی بدن به جا می‌گذارد که شاید جبران این مشکلات نیز چندان ساده نباشد.

 

توجه لوازم بهداشتی بانوان

از طرف دیگر باید بدانید که وجود مواد نگهدارنده در لوازم آرایشی بهداشتی شیمیایی باعث می‌شود تا واکنش‌هایی در بدن اتفاق بیفتد و در دراز مدت نیز عامل بروز بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان را در بدن ایجاد کند. اما در مقابل استفاده از لوازم آرایش گیاهی و محصولات گیاهی پوست با داشتن آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های طبیعی حتی می‌توانند فواید عمده‌ای هم برای پست شما داشته باشند.

همچنین مواد موجود در محصولات شیمیایی برخلاف لوازم آرایش گیاهی و محصولات گیاهی پوست و مو، موجب تحریک پوست و ایجاد جوش و لک می‌شوند. این مواد منافذ پوست شما را مسدود می‌کنند و باعث خشکی شدید و چرب شدن بیش از حد پوست می‌شوند اما در مورد لوازم آرایش گیاهی اصلا لازم نیست که نگران این موضوع باشید. زیرا مواد تشکیل دهنده گیاهی بر روی پوست شما هیچ عوارضی ایجاد نمی‌کند و ضرری به پوستتان نمی‌زند.

لوازم آرایشی خانگی

لوازم بهداشتی بانوانسازگار با همه انواع پوست:

لوازم آرایش گیاهی و محصولات گیاهی پوست معمولا برای همه انواع پوست بی ضرر و مناسب هستند. لوازم آرایش گیاهی معمولا تناژ رنگی مناسبی دارند و برای همه نوع پوستی با هر ظاهری مناسب هستند؛ رنگ‌های موجود در آنها طبیعی هستند و به همین دلیل هم برای پوست شما با هر مشخصه‌ای خطری ندارند.

داشتن تنوع زیاد:

ولید لوازم آرایش گیاهی و محصولات مراقبت از پوست ارگانیک، روز به روز در حال افزایش است و طیف گسترده‌ای از انواع محصولات امروزه در دسترس علاقه‌مندان به این نوع کالاها قرار گرفته است که همگی با مواد و عصاره‌های طبیعی گیاهان ساخته شده‌اند و خیلی از آنها به تمام نقاط دنیا نیز صادر می‌شوند. صنعتی که امروزه در ایران نیز رو به رشد و ترقی است و هر روز شاهد تولید محصولات گیاهی فوق‌العاده‌‌ای هستیم که بدون عوارض و برای انواع پوست تولید می‌شوند.

مقرون به صرفه بودن:

یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی که در زمینه لوازم آرایش گیاهی و محصولات گیاهی پوست و مو وجود دارد، این است که این محصولات با اینکه از مواد طبیعی و با خا‌صیت‌های بیشتری در بازار ارائه می‌شوند، نه تنها گران‌تر از محصولات شیمیایی نیستند، بلکه در خیلی از مواقع قیمت پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تری هم دارند. جالب است که بدانید که بر طبق اظهارات سازمان بهداشت جهانی، امروزه بیشتر از 80 درصد از مردم به دنبال استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی هستند زیرا اثرات جانبی و از طرف دیگر هزینه‎های درمان بیماری‌هایی که از مواد شیمیایی در بدن ایجاد می‌شود، آنقدر زیاد است که دنیا به سمت و سوی استفاده از مواد طبیعی سوق پیدا کرده است.

به علاوه سازمان بهداشت جهانی به مردم دنیا توصیه می‌کند تا از محصولات مراقبت از پوست ارگانیک و همچنین لوازم آرایش گیاهی استفاده کنند و به همین دلیل توصیه می‌شود تا این محصولات با قیمت کمتری نیز در اختیار مردم قرار بگیرند تا رغبت عمومی به استفاده از این محصولات هر روز بیشتر و بیشتر شود.

عدم تست بر روی حیواناتلوازم بهداشتی بانوان:

بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی به خاطر اطمینان از بی‌ضرر بودن برای انسان، بر روی حیوانات تست می‌شوند. اما مواد طبیعی و گیاهی نیازی به تست بر روی حیوانات ندارند و فرمول طبیعی آنها باعث شده تا در آزمایشگاه‌ها و تنها به وسیله تجهیزات و امکانات موجود در آن به راحتی قابل ارزیابی باشند.

لوازم آرایشی صورت

عوارض اختصاصی لوازم بهداشتی بانوان

یعنی عوارضی که در هر محصول، با توجه به مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت و فرمولاسیون آن مشاهده می گردد.

رنگ و فر مو:

ریزش مو در اثر رنگ موهای غیر مجاز تقریباً به پدیده ای رایج تبدیل شده است؛ حتّی در برخی موارد، پیاز مو، به سبب مصرف این مواد، سوخته؛ باعث طاسی غیر قابل برگشت و یا ایجاد تاول بر روی پوست سر می شود. به علت وجود ماده ای به نام « پارافنیلین دیامین(PPD) » در بعضی از رنگ موها، ممکن است التهاب پوست صورت و یا در موارد شدیدتر، تورم صورت به وجود آید. از عوارض دیگر رنگ های مو، موخوره، شکنندگی و گره خوردگی موها و ایجاد حساسیت می باشد.

 « پرسولفات آمونیوم» که گاهی برای روشن کردن مو به کار می رود؛ ممکن است منجر به التهاب پوست و گاهی نیز حساسیت ناگهانی مثل سرگیجه و سردرد شود.

فر دایمی، موی صاف را موّاج و فرفری می کند. ماده فر، پیوندهای شیمیایی را در موهای صاف می شکند و باعث ایجاد فر در مو می شود. این عمل می تواند مو را تخریب کند. موها نباید بیش از هر ۳ ماه یک بار در معرض محلول فر قرار گیرند. اگر مایع فر برای مدت طولانی روی مو بماند؛ بسیار قوی تر عمل می کند و موها را خشک، بدرنگ و شکننده می کند. امکان تخریب پوست سر هم وجود دارد.

رژ لب:

گروهی از متخصّصان اعلام کرده اند که بیش از نیمی از رژ لب ها حاوی سرب هستند. آزمایش روی محصولات ۳۳ شرکت تجاری تولید کننده رژ لب نشان داد که ۶۱ درصد از این محصولات میزان بالایی سرب دارند؛ در حالی که در ترکیبات هیچ کدام از آنها نامی از این ماده برده نشده بود. این آلودگی در انواع قرمز رنگ برخی از مارک ها بیشتر است. میزان سرب موجود در این محصولات ۳ برابر بیش از مقدار مجاز است.

محقّقان معتقدند، سرب به کار رفته در این محصولات باید به همان میزان استانداردی باشد که برای آب نبات ها وضع شده، چرا که رژ لب هم از سوی خانم های مصرف کننده بلعیده شده، وارد دستگاه گوارش می شود. مطالعه ای که بر روی قیمت و سلامت مارک های مختلف صورت گرفت؛ نشان دهنده این واقعیت بود که بعضی مارک های ارزان تر، سرب بسیار کمتری از مارک های گران قیمت دارند! سرب، ماده ای سمی است که تاثیر به سزایی بر اعصاب می گذارد.

آلودگی سرب در دراز مدت، سبب کاهش یادگیری، دشواری در زبان آموزی و ایجاد اختلالات رفتاری در افراد می شود. مصرف مقادیر سمی سرب، همچنین باعث کاهش بهره هوشی(IQ) شده، پرخاشگری را در افراد افزایش می دهد. همچنین سرب یکی از عوامل احساس خستگی و کسالت دایم در افراد و نیز ایجاد کم خونی های مزمن است. زنان باردار و کودکان از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر آلودگی با سرب محسوب می شوند. این ماده به راحتی از جفت عبور کرده، وارد مغز جنین می شود و از رشد و تکامل طبیعی آن جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *